zenesz_logo.png



Az új zenei formátum, a Dolby Atmos Music egy teljesen új élményt nyújt a 3-dimenziós, immerzív hangzás révén, ráadásul hanghordozó- és lejátszó-független módon.

Magyarország első DOLBY ATMOS MUSIC stúdiójában júniusban először hallgathatták meg a zeneipar és szaksajtó meghívott képviselői a Digital Pro stúdióban készült első magyar Dolby Atmos keverésű, többféle zenei műfajú felvételeket. Az esemény szervezője a WMMusicDistribution volt, akiknek köszönhetően a Barabás Béci keverte első magyar Dolby Atmos dal, a Böbe: Broken Wings, az Apple Music streaming oldalán májustól hallható.

Böbe Broken wings Digital Pro 550x

 
Böbe, az első magyar Dolby Atmos dal szerzője és énekese a Digital Pro stúdióban

 

Az új zenei formátum, a Dolby Atmos egy teljesen új élményt nyújt a 3-dimenziós hangzás révén, emellett a Dolby Atmos Music másik korszakos előnye, hogy nincs szükség speciális hanghordozóra, sem lejátszóra, így a zeneszámok a streaming szolgáltatók – jelenleg elsőként a Tidal, az Amazon HD és az Apple Music, de hamarosan a többi szolgáltatónál is hozzáférhetők lesznek a Dolby Atmos keverésű dalok – oldalairól akár mobiltelefonról is lejátszhatók. A legújabb felmérések azt mutatják, hogy ma a zenehallgatás elsődleges eszköze a fejhallgató, a zenehallgatók közel 90%-a ezen keresztül hallgatja a dalokat. Emellett a Dolby Atmos Music zenék immerzív 3D-s hangzással hallgathatók az újabb házimozi-receivereken, soundbar-okon, okostévéken és okos hangfalszetteken, a legújabb Apple MacBook-okon, iPad-eken és Apple TV-n, valamint legújabban az új prémiumkategóriás gépkocsik Dolby Atmos kompatibilis hangrendszerén.

 

IMG 2806 700x


A WMMD (WMusicDistibution) rendezésében a Digital Pro stúdióban tartott sajtóbemutatón a zenei ipar és szaksajtó meghívott képviselői meghallgathatták az első magyar keverésű Dolby Atmos dalt.

 

A Dolby Atmos egy teljesen új hangkeverési szemléletet igényel: mindenekelőtt kreativitást, mivel a két hangszórós sztereó hangkép után az immerzív hangzás minden irányban kinyitja a hangteret, és ebben a „körbeölelő” térben kell megtalálni a hangszerek, hangszercsoportok helyét. De egyben könnyebb is a hangmérnök dolga, mivel itt nem kell megküzdeni a hangszerek egymást elfedő, egymást sokszor elnyomó frekvenciatartományaival, mivel a kinyílt hangtérben minden hangszer karakteresen elválik egymástól. Ráadásul a Dolby Atmos Music szabvány megszüntette a zenei dinamika legnagyobb ellenségét, a hangerő-versenyt azáltal, hogy az igen szigorú paramétereinek egyike szerint dal leghangosabb része sem haladhatja meg a -18 dB LUFS hangosságot.

IMG 2783 700x


A Digital Pro stúdió Dolby Atmos hangrendszere

A formátum olyan erővel robbant be a zenehallgatásba, hogy alig másfél év alatt nemcsak az új dalok jelentős része készül a nagyvilágban Dolby Atmos keveréssel, de a kiadók sorra jelentik be régebbi kiadványainak Dolby Atmos-ban újrakevert változatait. A hazai zenei piacon a WMMD az élharcosa a Dolby Atmos formátumnak, hatásukra biztosan minden hazai kiadó megmozdul hamarosan, mert a magyar zene nem maradhat ki ebből a hangzásforradalomból!

www.digitalpro.hu