A HW-103, M-1959, TW-100 és V-100 pedálformátumú gitárerősítők mindegyike 100 W teljesítményt ad le és elférnek egy gitártokban.
A négy új Foxgear Mini Amp mindegyike tökéletes kombinációja annak, amire egy mai gitárosnak szüksége van: helytakarékos, minden kézre esik, mint egy digitális erősítőnél, ugyanakkor 100%-ban analóg és négy különböző, korszakos brit és amerikai erősítő dinamikus és autentikus hangját szállítja. A Foxgear ahelyett, hogy annyi erősítőszimulációt pakolt volna egy pedálba, amennyi csak lehetséges – és melyekből a későbbiekben csak egy párat használ a reménybeli vevő – fontosabbnak ítélte, hogy ezek a pedálboard-barát mini erősítők abszolút valósághűen reprodukálják az eredeti erősítő hangkarakterét.
Mindegyik erősítőn egy szimmetrikus XLR D.I. kimeneten jelet küldhetünk a keverő vagy felvevő eszköz felé. Ezt a kimenetet a 100%-ban analóg VARICAB technológiára épülő hangfalszimulációval látták el. Lehetőségünk van választani az 1x12", 2x12" vagy 4x12”-os ládaszimulációk között. A D.I. kimenethez egy külön XLR Level gomb tartozik így a hangfalkimenet – Amp Level – és a D.I. kimenet szintjét egyidejűleg, egymástól függetlenül kezelhetjük.
HW-103
A HW-103 erősítőt egyértelműen a 70-es évek HIWATT erősítői inspirálták, és pontosan reprodukálja azt a fajta hangzást, melyet David Gilmour tett népszerűvé. Hatalmas headroom és neutrális, tiszta, egy fajta „pedál platform” hangzás jellemzi, vagyis minden effektpedálnak jó barátja. Ez a sound kompromisszumok nélküli megoldást jelent színpadon, stúdióban és otthoni gyakorláskor is.
A HW-103 erősítő részénél rendelkezésünkre áll egy Preamp, valamint egy Amp Level poti, az előbbivel az előerősítő szintjét tudjuk kezelni, az utóbbival a hangfalkimenetre jutó teljesítményt. (100W RMS @4 Ohm, 50W RMS @8 Ohm, 25W RMS @16 Ohm.)
Az Analog Variable Cabinet Simulator teljesen analóg módon szimulálja azokat az EQ görbéket melyeket a különböző ládák és mikrofonozások eredményeznek a való életben. Egyetlen hatékony gomb segítségével megtalálhatjuk azt az un. sweet-spot pontot, mellyel a D.I. kimeneten ugyanazt a hangzást kapjuk, mint ami a mögöttünk lévő ládából szól.
A baloldali színes (a HW-103 esetében fehér) szekcióban az XLR kimenethez tartozó két kezelőgombot – VARICAB és XLR Level – találjuk. A VARICAB potméter felett jobb oldalon lévő kis kombó és a baloldali 4x12-es láda ikon nemcsak azt jelzi, hogy fényesebb vagy mélyebb, sötétebb hangzást kapunk, hanem kifejezi a felharmonikus tartalom komplexitását és a ládákra jellemző hangzás gazdagságát is. A gyártó szerint érdemes kipróbálni mindkét szélső állást, hogy halljuk, mi változik, mert a Varicab a különböző impedanciájú eszközök bemenethez történő jobb illesztésére is hatással van. Fontos tudni, hogy a Varicab működése szorosan összefügg az előerősítő hangerőszintjével, ezért a gyártó azt javasolja, hogy ha audió interfészhez csatlakoztatjuk az erősítőt, akkor a ne a mikrofon előerősítős bemenetre, hanem vonalszintű bemenetre csatlakoztassuk.
A háromsávos EQ – Bass, Middle, Treble – nem igényel különösebb magyarázatot. Az EQ alatt található a Ground Lift kapcsoló, ami akkor jöhet jól, ha másik földelt eszközhöz csatlakozunk. A Standby/On kapcsolóval standby módba állíthatjuk az erősítőt, a Direct kapcsolóval pedig kiiktathatjuk az Analog Cabinet Simulatort, ha más eszközből, saját kedvenc IR alapú hangfalszimulációt akarunk használni.
Ahogyan díjnyertes elődje a KOLT45, a HW-103 is ugyanazt az élményt nyújtja, mintha egy öreg csöves HIWATT erősítőfejet használnánk. Bármilyen hangfallal kipróbálhatjuk és közben az XLR kimeneten bármilyen PA rendszer felé küldhetünk jelet, kompromisszummentes csöves hangzást fogunk tapasztalni.
M-1959
Az M-1959 modell a 60-as évek legendás Marshall erősítőit idézi, és pontosan reprodukálja ezek hangzását. Ezt az erősítőt is nagy headroom, nagyobb hangerőnél enyhén cruncholó hang jellemzi, valamint az a lehetőség, hogy bármilyen overdrive-val túlhajtva az elejét, jön a legendás Marshall hangzás. Ez az erősítő is jó barátságban van mindenféle effektpedállal, és kompakt mérete miatt könnyedén elhelyezhető a pedálboardon.
Az M-1959 modell erősítő részénél ugyanazok a kezelőgombok állnak rendelkezésünkre, mint a HW-103-nál: Preamp, valamint egy Amp Level poti, az előbbivel az előerősítő szintjét tudjuk kezelni, az utóbbival a hangfalkimenetre jutó teljesítményt. (100W RMS @4 Ohm, 50W RMS @8 Ohm, 25W RMS @16 Ohm.) Itt is jelen van a háromsávos EQ és a már említett Ground Lift, Standby/On és Direct kapcsolók.
Természetesen ez a pedálerősítő is megkapta a fent részletezett Analog Variable Cabinet Simulatort, melynek legfontosabb kezelőgombját – VARICAB – egy sárga színnel kiemelt szekcióban találjuk. Ez alatt is ott figyel az XLR Level poti, hogy a D.I. kimenet szintjét a főhangerőtől függetlenül tudjuk szabályozni.
Az M-1959 erősítőt olyan díjnyertes Marshall emulátor pedálok után tervezték meg, mint az 1959Doubledecker és az M-1959 még kisebb formátumú elődje, a Plex55. Az M-1959-et egy 4 ohmos ládához csatlakoztatva immár 100 W RMS teljesítménnyel élvezhetjük ezt az autentikus Marshall hangzást, de más impedanciájú hangfallal is használhatjuk.
TW-100
A TW-100 esetében egy ’60-70-es évekbeli Fender ihletésű erősítőről beszélhetünk, és a TW-100 is pontosan visszaadja a korabeli Fender erősítők hangzását. Itt is jellemző a nagy dinamikatartalék, az ütős mélyek, valamint azok a fényes, csillogó magas frekvenciák, melyek ezeket a Fender erősítőket a rocktörténelem talán legjobb tiszta hangú erősítői közé emelték.
A TW-100 kezelőfelülete teljesen megegyezik az előző két Foxgear pedálerősítőjével: Preamp és Amp Level potik, 3 sávos EQ, az Analog Variable Cabinet Simulator szekcióban VARICAB és XLR Level szabályzóval.
A YouTube-ra felkerült egy tesztvideó, melyben a gyártó a TW-100 elődjét, a Tweed55 pedálerősítőt hasonlítja össze egy Fender Blackface ’67 Twin Amp hangjával. Először a Fender saját hangját hallhatjuk, majd a pedálerősítőt, a Fender hangszóróira kötve, érdemes a videót megnézni… A TW-100 100 W RMS teljesítményével és Analog Variable Cabinet Simulator képességével most már nagyságrendekkel nagyobb mozgásteret tesz lehetővé, mint elődje.
V-100
Nem nehéz kitalálni, hogy a Foxgear V-100 tervezőit a 60-as évek Vox erősítői ihlették, mert a V-100 pontosan reprodukálja a klasszikus Vox hangzást. Nagy headroom, ütős közepek, briliáns magasfrekvenciák tették a Vox erősítőket a rocktörténelem egyik legkarakteresebb hangzású erősítőivé.
A V-100 a Vox AC30 előerősítőjének pontos emulációját nyújtja, a legendás, mégis különös mély- és magasvágó hangszínszabályzással. Vagyis itt nem 3-sávos EQ áll rendelkezésünkre, hanem az említett Bass Cut és Treble Cut potméterek, a jó öreg Vox erősítők stílusában. Az összes többi kezelőszerv megegyezik a többi Foxgear Mini Amp-nél leírtakkal. Itt is megkapjuk a 100 W RMS teljesítményt és az Analog Variable Cabinet Simulator opciót és mindezt egy gigbag-ben hordozható kompakt méretű eszköztől. A pontos méretek: 120 x 85 x 30 mm (szélesség x mélység x magasság).
Mindegyik Foxgear Mini Amp tájékoztató ára 249 EUR és még az ősz folyamán a boltokba kerülnek.
A Foxgear termékek hazai és európai forgalmazója a Sound Service.