Zenész Magazin logó



Nem tudjuk, hogy olvasóink hallottak-e a Dirty Boy Pedals effektekről, mi eddig még nem, itt az ideje, hogy megismerkedjünk velük.

A spanyol Dirty Boy Pedals cég tulajdonosa, Danny Gomez a közelmúltban egy meglepő szöveges üzenetet kapott Colin Brittain-től, a legendás rockbanda, a Linkin Park dobosától és producerétől.

„Hello mindenki! Imádom a pedáljaitokat! Dirty Boy Ball Buster pedált használtunk szinte az egész új Linkin Park albumon, de legfőképpen a Heavy Is The Crown c. dalban.”

Később a Colin Brittain meghívta Gomezt Párizsba és a beszélgetések során kiderült, hogy Dave Farrell, a Linkin Park basszerosa évek óta Dirty Boy pedálokat használ. Majd Mike Shinoda a banda egyik alapítója, dalszerző-énekes, gitáros, billentyűs is nyilatkozott így: „Imádjuk a Dirty Boy pedálokat”. Mielőtt elváltak, Gomez átadott nekik egy új Dirty Boy Preamp pedált, hogy próbálják ki azt is.

 

3 Danny and Mike Shinoda 600x

Danny Gomez és Mike Shinoda

 

„A Dirty Boy effektek egyértelműen a legegyedibb, legdinamikusabb és leginkább zenei distortion effektek, amivel valaha találkoztam. Szinte majdnem minden projektemben használom őket. Örülök, hogy Danny folytatja ennek az ikonikus örökségnek az építését” – fogalmazott Brittain.

A Dirty Boy Pedals céget Alex Saraceno, a Poison gitárosának, Blues Saraceno-nak az édesapja alapította. 2024-ben tőle vette át a céget Danny Gomez, mérnök, zenei rendező és session gitáros. A már említett Ball Buster egyike a cég ikonikus történetű pedáljainak. 2024-ben Danny Gomez bemutatta a Dirty Boy Preamp pedált, egy kisméretű, teljesen analóg erősítőszimulátort. Ez az új pedál csatlakozott a cég Buzzy Boy, Germanium Boy és Afro Fuzz effektjeihez.

Az alábbi videóban Blues Saraceno gitáros mutatja be a Dirty Boy Preamp pedált. Elmondja, hogy sokaknak ismerős lehet a Dirty Boy márkanév, hiszen az édesapja több mint 20 éven keresztül készített vintage hangzású effektpedálokat ezen a néven, melyeket ő, Blues Saraceno is éveken át használt és használ a mai napig is. A közelmúltban Alex Saraceno abbahagyta a munkát és eladta a céget Danny Gomeznek.

 

 

Az új Dirty Boy Preamp pedál az első olyan termék, melyet a cég tulajdonos cseréje óta piacra dobtak. Az előerősítőben a Danny Gomez által szabadalmaztatott csöves erősítő szimulátor, a TAE (Tube Amp Emulation) technológia dolgozik, de az eszköz alapjaiban arra a klasszikus erősítőre épül, amit a cég alapítója, Alex Saraceno tervezett és Blues Saraceno használt.

Első ránézésre a Dirty Boy Preamp kezelőfelülete meglehetősen egyszerűnek tűnik, Gain Tone és Volume potméterek semmi izgalmasat nem árulnak el.

 

DB preamp 500x

 

Ha közelebbről megnézzük, az egyik érdekesség, hogy a Dirty Boy Preamp pedál két kimenetet kínál, az egyik a Preamp kijárat, amit végerősítővel és hangfallal, esetleg egy hagyományos erősítő effekt return bemenetére csatlakoztatva használunk. Az Emulated Output egy zárt, 4 x 12-es Greenback hangszórókkal szerelt hangfalat emulál, ezt a jelet színpadon egyenesen a keverő vagy felvételkor a DAW szoftver felé küldhetjük. További alternatíva, hogy a pedált hagyományos boost/drive stompbox-ként az erősítő előtt használjuk.

A másik szembetűnő különlegesség a Variac potméter, ami azt emulálja, amikor egy csöves erősítőt alacsonyabb feszültségen használunk. Ilyenkor radikálisan megváltozik a hangzás, általában melegebb, teltebb hangot érhetünk így el.

Akinek az érdeklődését felkeltették a Dirty Boy pedálok itt talál további információkat róluk.


A címlapfotón: Danny Gomez és Colin Brittain

Fotók: A & R Marketing Ltd