Persze ehhez a mérete és főleg a súlya is rendelkezésre áll, megpillantva és megemelve senki sem fogja lekicsinyelni ezt a jószágot. A méretes doboz két oldalán találunk fület, valamint egy kihúzható és rugós kapoccsal rögzíthető fogantyú is található a hátoldalon, amivel megdönthetjük a ládát, és akkor az alsó két keréken tudjuk mozgatni.
Szóval sík terepen egyedül is vihetjük, de lépcső vagy kocsiba emelés esetén nem árt, ha van segítség a közelben. Ilyen szempontból még szerencse, hogy nem raktak fület a tetejére, mert akkor a billentyűs embernek az a csacska ötlete támadhatna, hogy egyedül fél kézzel megemeli. Leszámítva másodállásban erőművészként dolgozó kollégákat az ilyen gondolatokat hamar el kell hessegetni, feltéve, hogy belátható időn belül még billentyűzni is szeretnénk.
A KB4 esetében a megszólalást egy 15 inch méretű hangszóró és egy magassugárzó biztosítja, amelyekről részletesebb információt a leírásban nem közöltek, de tényleg tisztán és meggyőző hangerővel tud megszólalni. Nagyon konkrét a hang, először egy kicsit sok közepet éreztem a megszokotthoz képest, de hamar rá kellett jönnöm, hogy sokkal inkább ez a hangzás áll közelebb az igazsághoz és sokkal inkább át is szól bármin, mint a megszokott alapom. Szóval hangzás és hangerő szempontjából a méret és a súly igazolva van.
A KB4 szolgáltatásai elég sokoldalúak. Voltaképpen egy háromutas keverőt tartalmaz a kombó. A belső hangszórókon kívül a sztereó kimenetre és a fülhallgató kimenetre is irányítódnak a jelek, bár nem teljesen függetlenül keverhetően, de bizonyos szempontból önállóan. A keverő sztereó kimenete (main line out), ami szimmetrikus XLR formában található, a hangszórókra kerülő jelszinttől függetlenül kapja meg a csatornánkénti beállított arányt.
A sztereó mindkét felébe inzertálhatunk effektet is. A keverő első két csatornája sztereó vonal szintet képes fogadni és a szintszabályzáson kívül magas és mély hangszint állíthatunk. A harmadik csatornán a sztereó vonalbemenet mellett egy szimmetrikus XLR mikrofon bemenet is található. A kétféle bemenet egyidejűleg is használható és külön állítható a szintjük. Ezen a csatornán három hangszín található valamint a mikrofon bemenethez inzert be- és kimeneti csatlakozó is rendelkezésre áll.
A negyedik csatorna mono bemenettel rendelkezik és más szempontból is speciális. Ezt a csatornát a main/monitor választó gombbal a hangszóró vagy a fülhallgató felé küldhetjük, de a sztereó kimeneten nem jelenik meg. Ennek az az értelme, hogy például ha taktjelet használunk bizonyos számokban, akkor egy fülhallgatót felvéve az nem fog kívül megszólalni, de mi játszhatunk rá úgy, hogy a billentyűnket is haljuk. Másrészt például egy kevert kontrollt is hozzáadhatunk az alapunkhoz anélkül, hogy a keverő felé az visszajutna.
Szóval elég praktikusan lett megoldva a dolog, de ha a szteró kimenetet és a fülhallgatót nem is használjuk, akkor is hasznos lehet, hogy akár négy hangszer és egy mikrofon egyidejűleg megszólaltatható és keverhető.
Belegondolva a hazai viszonyokba azt hiszem a KB4 erősítő vagy relatív kicsi, vagy relatív nagy produkciókban lehet igazán sikeres. Az egy- vagy kétszemélyes szórakoztató műfajokban egy komplett, egyszerűen kezelhető PA rendszert jelenthet, míg a nagyobb színpadokon szinte akármilyen igényt is kielégíthet a billentyűs számára. Mindkét kategória számára profi megoldást jelenthet a Peavey KB4, amely robusztus kivitelével ráadásul nagyon strapabírónak is látszik.