Mindenkitől elnézést kell kérnem, akit esetleg félrevezettem az első bejelentkezés alkalmával, amikor a vásár hivatalos sajtóanyagát alapul véve leírtam, hogy mit hol lehet megtalálni… A valóság teljesen kijózanított, és jelentem, újra kellett gombolnom a kabátot, mert semmi nem úgy volt, ahogy azt én képzeltem.
Megnyugtatásként említem, hogy ez persze semmit sem jelent, főleg akkor, amikor az ember ott van a helyszínen, látja a kiállított eszközöket, hangszereket erősítőket, találkozik hazai zenészekkel, vagy kereskedőkkel, akiknek mindig van egy-két fontos információjuk, amiért hálásak vagyunk.
A legjobb, persze ha a képekre, az ott készült fotókra támaszkodik az ember, mert ez segít a riport, és a kiállítás megértésében.
Na, így voltam és is a világítási eszközök a színpaditechnikai cuccok értelmezésével, amit meglepetésemre az akusztikus gitárok, és a dobok helyén találtam a 03-as csarnok földszintjén. A látvány maga helyett beszélt, hatalmas riggerek, és elképesztő összeszerelésű alumínium elemek uralták a csarnokot, mellesleg a szivárvány minden színében világító lámpákkal megvilágítva.
Nagy területet foglaltak a színpadtechnikában egyre komolyabb szerephez jutó LITEC cég különböző technikával működő, a digital signage területen is alkalmazható, óriási méretű LED falai, melyek változatos grafikai elemekkel hívták fel magukra a figyelmet.
Intelligens lámpák százai voltak mindenfelé láthatók, köztük nálunk még soha nem látott, vagy inkább ismeretlen márkák, mint az LMP, vagy a jobban, elsősorban a filmes kameráiról ismert ARRI, amely a stúdiókban használatos világítástechnikai eszközeit is bemutatta.
A nagyteljesítményű reflektorok mögött a képen is jól érzékelhető az Ayrton óriási méretű LED fala, ami a szabadtéri koncerteken juthat fontos szerephez.
Nem csak szép, de látványos is az EXE motoros rigg-jeit, bemutató piros színű elemekre szerelt együttes. A háttérben takarásban a hatalmas Trust elemekből összeállított kocka ment le-föl egész idő alatt, a felső kör alakú, ugyancsak motorral mozgatható színpadtechnikai lámpatartó elemre.
A JB Lighting reflektor együttese, és a mögötte épített több lámpából álló fal, zenei vezérlésű show-val kápráztatta el a nézőket.
A csalódott kábulatból, és a füstgépek ködös atmoszférájától terhes földszintről, felmegyünk a 3.1-es szintre, ami egyébként közvetlen szintbeli összeköttetésben van a 4-es és 5-ös csarnokokkal, és itt a kiírás szerint PRO Audio és színpadhangosítás a tematika. Reméltük nem csalódunk, és szerencsére talált a kiírás, azonnal az RCF standjába ütköztünk, ahol hatalmas hangfalak, plafonra felhúzott szabadtéri színpadokon használatos hangfalcsoportok sorozata várt ránk. Értelemszerűen, itt már kicsit otthonosabban mozogtam.
Az RCF PRO Sound sorozata, a divatos mélyláda hangoszlop összeállítások egy profibb változatát mutatta be, ami bővíthető összeállításban volt látható. A standon körben a különböző méretű és összeállítású hangfalfürtök eléggé látványossá tették az RCF standját.
Egy nálunk korábban szebb időket is megélt márka, a Dynacord a legszebb standot tudhatta magáénak ezen a szinten. Ugyancsak kültéri hangosítással és az ElectroVoice mikrofonok teljes kínálatával voltak jelen.
Mellettük nem messze, a méltán híres angol Martin ládák vártak a látogatóra. Ez alkalommal egy mini-sorozattal rukkoltak elő, a szokásos mélyláda, és a ráhelyezett közép/magas szett volt a vásárló csalogató darab.
Innen már csak pár lépés vezetett az LD Systems standhoz, amit korábban a 8-as csarnokban mindig nagy érdeklődés övezett. Akkor volt itt egy spanyolgitáros fiú, akinek a játékát nem csak én, mások is nagyon kedvelték, és persze LD Systems cuccokon szólt minden. Most már nem láttam a zenész kollégát, viszont mindent láttam, ami az LD Systems termékeiből közismerten kedvelt. Mint az a képen is látható, az LD Systems hagyományos kombinációjú színpadi hangosítói, mint katonák álltak sorban a stand oldalán, kicsit odébb, a ma is nagy siker MAUI egy fehér kiadása kapott egy New feliratot.
Szerintem már tavaly is itt volt, de megint elkápráztatott a VOID eszelősen jó dizájnú, dupla mélyládás együttese, ami mellett most sem lehetett elmenni szótlanul, meg kellett állni, ha nem is egy szóra, de legalább is egy fotó erejéig.
A Harman Kardon színpadtechnikai vonala, a Bose, LD Maui vonalat követve állította ki a saját verzióit, de megtoldotta a lehetőségeket, egy új, hatcsatornás iPod-on futtatható digitális vezérlővel, és egy új DSP:0 elnevezésű aktív hangfallal.
Itt kapott helyet a Yamaha egyik bázisa is, ahol a láthattuk a nagyon sikeres Line6 XD VS75 wireless transmittert, és a VS 70 mikrofont, valamint jó néhány digitális keverőt, köztük a nálunk is nagyon népszerű MG sorozatot, és a QL sorozat néhány darabját, ami után most is nagy volt az érdeklődés.
Az eltelt napok és a szerzett tapasztalatok alapján, csak megerősíteni tudom, hogy a Musikmesse idén teljesen a feje tetejére lett állítva, ami nem kis zavart okozott a fejekben, jómagamat is ideértve. Ezt persze lehet izgalmasnak is nevezni, mert a korábban jól megszokott, és bejáratott helyek és területek nagyban megkönnyítették a tájékozódást, ami rengeteg időt takarított meg a céltudatos, célirányos látogatók vagy üzletemberek, hangszerforgalmazók számára.
Emlékszem, hogy régebben, legalább tíz, vagy még annál is több évvel ezelőtt, külön tudósításokat közöltünk a fontosabb hangszerterületekről. Ez mára teljesen átalakult, és csak a legfontosabb termékek, márkák kerülnek az online felületre illetve a nyomatott lapba. Mindenestre van még mondanivaló és kép is bőven, úgyhogy folytatjuk!
(-sr-)