zenesz_logo.png



Gitár

AZ ESP Guitar bemutatta a forradalmian új EverTune rendszerrel készült LTD gitárjait a 2013-as NAMM Kiállításon
2013. 03. 16.
Kinek mi jut eszébe a dátumról?! Nekem a meghiusult "Prágai tavasz", mert augusztus 20-án pont egy 1200 VW buszban nyomultunk hazafelé a hakniból a Rangers zenekarral, amikor Várpalota környékén, Csehszovákia felé vezényelt néphadseregünk harckocsizó hadosztályának tankjai keresztezték utunkat...
2013. 03. 11.
Zenei-producerként, hangmérnökként és aktív basszusgitárosként számtalan alkalmam volt a legkülönbözőbb hangszerekkel dolgozni és bár rengeteg nagyon jó gitárt hallottam és fogtam már, de a konklúzió mindig ugyanaz volt a végén.
2013. 01. 24.
Azt hiszem minden basszusgitáros életében eljön az a pillanat, amikor egy álmatlan éjszaka után ráébred, hogy létezése egy P-bass nélkül értelmetlen.
2013. 01. 21.
Két egyedülálló Maruszczyk mesterhangszer alapos, mindenre kiterjedő tesztje Vígh Arnold tollából.
2012. 11. 25.
Egyre több gyártó dönt úgy, hogy a nagyobb vásárlóbázis megnyerése érdekében olcsóbb szériákat is piacra dob. Az általában Kínában, tömegével készült hangszerek döntő többségétől az ember nem sok jóra számíthat, ám természetesen itt is akadnak kivételek.
2012. 08. 07.
Régóta szeretem a Yamaha gitárokat. Hogy miért? Azért, mert szerintem igen jó hangszerek. Nem titkolom, hogy néha nem teljesen értem a cég üzletpolitikáját; hiányolok néhány régebbi modellt, de azért szerencsére nem visszafelé fejlődik a Yamaha, hanem folyamatosan kísérleteznek, új utakat keresve.
2012. 07. 05.
Pályám kezdete óta valami furcsa, sorsszerű vonzódás él bennem a komolyabb német basszusgitárok iránt. A kilencvenes évek vége felé jelentek meg hazánkban az Esh cég hangszerei, onnantól ezek kerültek érdeklődésem középpontjába. Saját basszusgitárom jelenleg is egy 1998-as gyártású Esh Various.
2012. 07. 05.
A Warwick cég a ’80-as években lépett színre egyedi fejformájú és főként egzotákból, készített hangszereivel, precíz kialakítású és klasszikusan a rá jellemző morgó, erőteljes mélyközép-tónusú basszusgitárjaival.
2012. 07. 04.

A Godin LGX-SA gitárt bármilyen zenében érdemes kipróbálni, ahol a minőségi elektromos- és a piezo gitárhang fontos. Sőt, továbbmennék, nem csupán kipróbálni, hanem használni is érdemes.

2012. 06. 03.
A gitár már első ránézésre sejtetni engedi azt, hogy ez egy komoly hangszer és nem egy silány kópiával van dolgunk.
2012. 05. 07.
Az amerikai Guitar Player Magazine a következőt írta a gitárról tesztjében......
2012. 05. 05.
Lassan talán kezdjük megszokni, hogy a Távol-Kelet ismeretlen nevű hangszerei nem szükségszerűen ócskák.. Ez azért van így, mert sokszor ugyanabban a gyárban készülnek, mint egy-egy nagy márka olcsóbb szériái, amelyek viszont drágábbak, hiszen a névért mindig fizetni kell.
2012. 05. 04.
A Shiro Arai úr által 1953-ban alapított hangszergyártó cég az Aria (az Arai családi névből lett a jobban csengő Aria)
2012. 04. 18.
A modern zene és a zenészek egyre magasabb követelményeket támasztanak gyártókkal szemben. Manapság sokszor már nem elég, hogy valaki tökéletes hangszereket kínál, ha ezt csak egyféleképpen teszi, vagy ha nem tesz hozzá olyan extra szolgáltatást, amitől a hangszer a hibátlanon túl még különleges is.
2012. 04. 12.
Mikor meghallottam, hogy megérkezett az első Florence kicsiny hazánkba, izgatottan rohantam a hangszerboltba, hogy végre kipróbáljam. Amikor beléptem, kissé agrár módon köszönés helyett csak annyit sikerült kinyögnöm: Hol van?!
2012. 04. 03.
Régóta kajtatok fél akusztikus jazzgitár után, ami itthon lássuk be, nem kis kihívás. Nemcsak azért, mert nem slágercikk, és így a megvásárolható hangszerek palettája, ami ár-érték arányban megfelelő, ráfér egy gyufásdobozra, bár ebben nagy szerepe van a gyenge forintnak is.
2012. 03. 22.
Egy Jugoszláv kalóz kazettán hallottam először Jimi Hendrixet, természetesen koncertfelvétel volt. Elképesztő vehemenciával játszott Hendrix, majd a kazetta „B” oldalán a tízedik perc után elkezdett hangolni...
2012. 02. 19.