zenesz_logo.png



A ZENÉSZ megújult oldala jelenleg teszt üzemmódban működik.
fejlec_graf_zenesz.svg
Erősítők
A Tech 21 újdonságaira mindig felkapja a fejét az ember, mert Andrew Barta nem titkoltan, folyamatosan azon töri a fejét, hogyan hozzon létre új hangzásokat.

Elmondása szerint a legendás, inkább forradalmi gitárhangzások éveiből merít, de mivel a név kötelez (Tech 21), ötvözi azokat a mai technológiával, hozzáállással és igényekkel. Ebben a szellemben készült el a basszuserősítő is.

 

vt1969_mainimage.jpg

 

A VT Bass pedálhoz hasonlóan ez az erősítő is elsősorban azokat a basszusgitárosokat célozza meg, akiknek a klasszikus full csöves Ampeg hangzás okoz örömet, de nem akarnak vagy nem tudnak egy olcsóbb autó árát egy erősítőre költeni. A VT Bass kicsivel több, mint a feléért jóval nagyobb rugalmasságot és sokkal kényelmesebb szállíthatóságot is nyújt hiszen a súlya alig több mint a negyede az SVT-nek. Mivel Andrew Barta sem híve a digitális modellezésnek (szerencsére) a VT Bass nem egy számológép, hanem egy igazi erősítő, amely teljesen analóg módon emulál különböző csöves erősítő hangzásokat. A két csatorna azonos kezelőszervekkel rendelkezik, a csatornák között lábkapcsolóval lehet váltani, de lehetőség van a két csatorna hangjának kombinálására is.

 

Ezzel a funkcióval még jobban kiszélesedik az elérhető hangzások választéka. A Character szabályzóval könnyedén szörfözhetünk az SVT vagy B-15 Fliptop hangzásainak világában. A Gain feliratú gomb +10 dB-es erősítést ad, amivel erősebb torzítást érhetünk el, vagy egyszerűen csak egy nagyon kis jelszintű basszust kelthetünk életre vele. A Drive pontosan azt teszi, mint amit egy csöves erősítő Gain szabályzójától várnánk és rock basszusgitárosok számára igen kellemes torzítások sokféle változatát érhetjük el vele. Az egészen enyhén zsírosított Motown hangzástól kezdve Doug Pinnick vastag és morgós King’s X hangzásáig, vagy akár Billy Sheehan nyúlós, folyékony, széttorzított szóló hangzásáig bármit pillanatok alatt kitekerhetünk az erősítőből. Ha már Billy Sheehan szóba került, akkor emlékezhetünk arra is, hogy az Ampeg által neki készített SVP-BSP előfok szintén azért volt zseniális, mert a két egymással kombinálható csatorna révén hihetetlen rugalmasságot biztosított.

 

vt1969_stack_enlarged.jpg

 

Ebben az erősítőben tehát kettőt kapunk a sikeres VT Bass pedálból, effekt hurokkal, hangológép és szimmetrikus vonalkimenettel és egy 300 Watt RMS teljesítményre képes végfokkal. Lehet, hogy vannak olyanok, akik azt mondják, hogy 300 Watt nem elég és hogy manapság könnyen találhat az ember akár 2000 Wattos basszus erősítőket is. Szerintem félrevezetik magukat azok, akik csak a számokat nézik, egyrészt mert a hangosság és az áramfogyasztás között kevés összefüggés van, gondoljunk csak egy villanyrezsóra, lehet akár több ezer Wattos, még sincs hangja, viszont egy százas gitár alap leordít mindent a színpadról, ha kell. Ha valakinek a nagy hangerő az álma, akkor inkább a jó hatásfokú láda a megoldás. Másfelől tapasztalatból tudom, hogy nem létezik olyan zenekar, amelyik tolerálja, ha a basszus lemos minden mást. Szerintem a hangszín sokkal fontosabb és ebben a VT Bass 1969 révén Andrew Barta megint kiemelkedően jót alkotott.

GP