zenesz_logo.png



Rekordszámú eladásról számolt be a Gibson, a Taylor és a Martin is, ahogyan egyre többen választják a gitártanulást a pandémia alatti lelki gyógyírként.

Fender sales 700x.jpg

 

 

Három éve látott napvilágot a Washington Postban az a cikk, mely szerint az elektromos gitárok kora leáldozott, és a piac lassú halálának lehetünk szemtanúi – alátámasztva ezt a neves gitárkereskedő, George Gruhn szavaival, aki olyan legendás gitárosokat látott el hangszerrel, mint Eric Clapton, Neil Young, Paul McCartney vagy Taylor Swift.

 

Azonban közelebbről szemügyre véve a számokat, mi sem állhatna távolabb a valóságtól.

 

A Fender például a 2020-as évre a vállalat fennállása óta valaha volt legnagyobb számú éves eladást könyvelheti el magának – mindezt pedig annak ellenére, hogy az év elején a COVID járvány, számos más iparághoz hasonlóan, a nagy gitármárkák háza táján is éreztette hatását, leállásra kényszerítve a gyártást, amit többen az utolsó kegyelemdöfésnek véltek az amúgy is hanyatló piacon.

 

 

Gibson 700x.jpg

 

 

A gitáreladások száma azonban a leállást követően, minden várakozást felülmúlva, hirtelen megugrott. A brit Times cikke szerint a Fender gitártanulást segítő applikációja a „Fender Play” március vége és június vége között 150 000-ről 930 000 főre növelte felhasználóinak számát. Érdekesség, hogy az új felhasználók közel 20%-a 24 évesnél fiatalabb, 70%-uk pedig 45 év alatti, emellett pedig a hölgy gitártanulók száma a korábbi 30%-ról 45%-ra emelkedett.

 

Ez a látványos érdeklődés az újonnan gitározni tanulók részéről pedig igazi robbanást idézett elő a vezető gitármárkák eladásaiban. Áprilisban a járvány kitörése miatt a Gibson is kénytelen volt bezárni gyárait, azonban a cég ügyvezetőjének, James Curleigh-nek elmondása szerint nyár végére már akkora igénnyel kellett szembenézniük, hogy alig győztek elegendő hangszert gyártani.

 

 

08guitar-taylor-swift-superJumbo 550x550x.jpg

 

Taylor Swift egy Taylor Super Jumbo gitárral

 

 

Hasonló tendenciáról számoltak be más neves gitárgyártó vállalatok, mint a Martin és a Taylor vezetői is. A Sweetwater.com – mely az USA legnagyobb online hangszerboltja – egyik értékesítője is például így fogalmazott: „Már több, mint 25 éve vagyok a hangszerárusító szakmában, de ilyet még nem láttam. Olyan ez, mintha minden nap Black Friday lenne!”

 

Kérdés azonban, hogy ez a fajta növekedés a járvány után továbbra is tapasztalható lesz-e – mi bízunk benne, hogy igen.

 

- kd -