zenesz_logo.png



A ZENÉSZ megújult oldala jelenleg teszt üzemmódban működik.
fejlec_graf_zenesz.svg
Technika
A K Constantinople cintányérok kizárólag matt külsővel készülnek, még a durva öntvény felület is előtűnik néhány helyen.

Az ember azt hinné, hogy a múlt században készülhetett egy kis isztambuli műhelyben, nem pedig egy szupermodern gyárban, ahol már a computer arra is képes, hogy 100 éves vintage hangulatot adjon vissza tökéletes hitelességgel.

 

Természetesen a legfontosabb munkafolyamatokat emberi kéz végzi, így szó sincs teljesen automatizált gyártásról!

 

Öntés-kovácsolás-esztergálás-kovácsolás-hangolás, ez a gyártás folyamata, melyet gondos egyenkénti kipróbálás zár le.

 

Típusok

 

K Constantinople Medium Ride, Light Ride, 21” Big Band Ride, Crash és Hi-Hat.

 

Klasszikus zenei célokra kapható a „Symphonic” széria, az Orchestral Medium Light és az Orchestral Medium Heavy cintányérok, valamint a Suspended Medium és Light párok.

 

Kidolgozás

 

Az összes típus kidolgozása kiváló, a szélek sorjamentesek, szabályosan lekerekítettek. A furatok abszolút centrikusak, ez igen fontos főleg a Hi-Hat esetében. Ha egy sík felületre helyezzzük a cintányérokat, akkor a 22”-es Ride kivételével tökéletes a felfekvésük, ami arra enged következtetni, hogy az anyagban nem maradt feszültség a végső hangolás után. A 22”-es Ride esete speciális, mert egészen a pereméig erősen kovácsolt, így képtelen tökéletesen felfeküdni. A márkajelző gravírozás is követi a tradicionális stílust, az alsó felületen pedig Armand Zildjian aláírása is jelen van a Zildjian logo mellett.

 

Hangzás

 

Igen lágy, nemes hangzású és feltűnően érzékeny mindegyik K Constancinople. Az áruk igen húzós.

 

 

K-Constantinople-Flat-Ridel.jpg

 

 

20” és 22” Light Ride: Meglepő, hogy ez a méretes Ride csupán egy milliméter falvastagságú, viszont ebből következik, hogy igen érzékeny, suhogó, ahogy a negyvenes években nevezték a régi modelleket. A 22”-es mélyebb tónusú, kicsit szárazabb hangzású, mint a 20”-es változat, viszont hangereje lényegesen nagyobb, és vékonyságánál fogva a jazzes crash effektek is tökéletesen kivitelezhetőek. Érdekes, hogy a kúphang lényegesen eltér a két Ride között, amíg a 20”-es fojtott, középtartományú, addig a 22”-es gongszerű, mély tónusú, kellemes felhangokkal.

 

 

 

Medium2.jpg

20” és 22” Medium Ride: Főleg nagyobb hangerejével tűnik ki, amely a nagyobb falvastagságnak és a tányér nagyobb ívének köszönhető. A felhangok elválasztottabbak, a kúphangok is konkrétabbak. Több a középmély, ezzel szemben a felhangok magasabbak.

 

 

Crash.jpg

16” és 18” Crash: Mindkét Crash igen karakteres hangzású, a Ride-hoz illeszkedő vékonyságúak, így hangzásuk meleg, kissé száraz tónusú. Feltűnő a kúpok méretének különbözősége, amely hangzásukban is mutatkozik. A szándékosság egyértelmű, hiszen a 18”-es Crash sok esetben kísérőként is használatos. A Ride-hoz való illesztésük kiváló. Használhatóságukat tekintve inkább a jazz, latin, lágyabb fusion, Big-Band műfajokra alkalmazhatók.

 

 

 

Hi-Hat.jpg

14” Hi-Hat: Megjelenésében azonos a többi modellel, matt, tradicionális hangulatú. A felső tányér valamivel vékonyabb az alsó, medium tányérnál. A kúp aránylag nagy, kb. 12 cm átmérőjű. A kalapálás mélysége a felső cintányéron lényegesen enyhébb, hangzása szárazabb, mélytónusú. Az alsón több a magas, a sustain hosszabb, megütésnél több a „ping”. Elképzelhető, hogy bizonyos zenei szituációkra érdemes megcserélni a két tányért. Főleg az akusztikus jazzt játszóknak okoz maradéktalan örömet a Constantinople Hi-Hat.

 

Összességében elmondható, hogy a cintányérok hangzása szinte azonos a régi jazzlemezek hangzásával. Az biztos, hogy az élmény kedvéért mélyen a pénztárcába kell nyúlni.