zenesz_logo.png



A ZENÉSZ megújult oldala jelenleg teszt üzemmódban működik.
Technika
Többször teszteltünk már Carvin erősítőket és hangszereket és a tapasztalataink mindig jók voltak, de a V-3 combo az első pillanattól fogva felülmúlt minden várakozást. Már amikor otthon kipróbáltam biztos voltam benne, hogy nagyon különleges ez az erősítő

 

 

V3_1.jpg

 

 

A V-3 kapható fej-láda formában is, nem csak kombóként és mindkét verzióban választhatunk Celestion G12T-75-ös vagy Vintage-30-as hangszórók között. A konstrukciója zárt láda tehát a mélyei feszesebbek, lejjebbről indulnak és nincs benne az a vödörhangú alsó közép tartomány ami miatt én általában a legtöbb combót kerülni szoktam.

 

Kezdjük a háta felől. Itt vannak a hangszóró csatlakozók az impedancia választó kapcsolóval, valamint két további kapcsoló mivel ezt a combót használhatjuk 100 vagy 50 Wattosként is ha a négy végfok csőből csak kettőt kapcsolunk be és kiválaszthatjuk azt is hogy EL-34-es, 6L6-os vagy 5881-es csövekkel akarjuk használni, az előerősítőben pedig öt darab 12AX7-es cső van. Itt hátul helyezték el a vonal kimenetet is ami szabályozható jelszinttel és kapcsolhatóan hangszóró emulált hangszínnel is rendelkezik.

 

Van itt még egy soros és egy párhuzamos effekt hurok, de ezek sem akárhogyan. Az erősítő mindhárom csatornája megjegyzi hogy melyik effekt hurkot használtuk azon a csatornán, és a csatorna váltással egyidőben az effekteket is ki-be kapcsoljuk. Ezt megtehetjük az erősítő lábkapcsolójával vagy MIDI-n keresztül is mivel az erősítő rendelkezik MIDI csatlakozókkal is. Az effekt hurkok szerintem legérdekesebb és leginkább zenész központú funkciója mégis az hogy a Tail feliratú kapcsoló segítségével hosszú lecsengésű visszhangok sem vesznek el csatorna váltáskor mivel ezeket még átengedi akkor is ha már csatornát váltottunk közben és ezzel esetleg az adott effekt hurok kiiktatásra került.

 

 

V3_3.jpg

 

 

Egy erősítő legfontosabb szolgáltatása mégis a hangja, ezek amiket eddig felsoroltam mind csak hasznos kiegészítők. A V-3 ezen a téren is remekelt. Nem gondoltam volna hogy ennyi időt töltünk azzal hogy meghallgassunk egy erősítőt de a V-3 több óra poti csavargatás után is tudott valami újat mutatni. Ennek oka, hogy minden csatornája teljes szabályozással rendelkezik tehát érzékenység, hangerő mély, közép, magas és presence szabályozóval láttak el minden csatornát, valamint a Master szekcióban is van lehetőség további hangszínelésre a Deep nevű gombbal a sub tartományban. A Mid cut gombbal a közepeket vághatjuk meg, a Bright gomb az erősítő egészének karakterét teszi fényesebbé, a Boost poti pedig lehetővé teszi hogy ugyanazon a csatornán is tudjunk szólózni mivel lábkapcsolóval vagy MIDI-n keresztül akár plusz 9 dB hangerő növelést aktiválhatunk a segítségével.

 

Ezen kívül mindegyik csatornán háromféle bemeneti karakter közül és kétféle hangszín szabályzási karakter közül választhatunk, ezzel hatféle alap hangkarakter áll rendelkezésre csatornánként. A tiszta csatorna így önmagában is képes a teljesen tiszta hangtól az enyhe torzításig mindenre és elképesztően jó dinamikával rendelkezik. Nagyszerűen adja vissza azt hogy milyen jellegű hangszert dugtunk bele. Én szokás szerint kipróbáltam basszussal is és megdöbbentem hogy milyen szép mélyei vannak ennek a kisméretű cuccnak és milyen jól reagál a gitár aktív elektronikájával történő hangszín módosításokra. Alapi Pisti is ezzel a csatornával kezdte.

 

Először minden hangszín potit közép állásba tett és csak ezután szólaltatta meg. Általában is ajánlom mindenkinek ezt a megközelítést hiszen így derül ki igazán hogy az erősítő alap hangjának jellege milyen. Az első hangtól kezdve elismerően hümmögött egészen a több órás tesztelés végéig amiben még próbafelvételek készítése is benne volt. A két torzított csatorna hangzása között ugyanolyan beállítások esetén minimális az eltérés , a szóló csatorna talán picivel fókuszáltabb közepekkel rendelkezik de mivel három különböző karakter, a klasszikus torzítás, a vastag alsó közép tartománnyal rendelkező agresszívebb hang és egy ultra-gaines torzítás, valamint kétféle hangszín szabályozási mód közül választhatunk mindkettőn, a megvalósítható hangszínek skálája nagyon széles.

 

Mindezt úgy, hogy közben sohasem fedi el a hangszer eredeti jellegét és még a legdurvább Gain beállításnál is világosan kivehetők maradnak a hangok amiket játszunk, soha sem esik darabjaira a hangkép, nem válik pl bántóan élessé a magas vagy mosódottá a mélyek. Vannak olyan erősítők amiket csak egy bizonyos hangzáshoz tudunk használni vagy csak egy bizonyos beállításban szólnak jól. A V-3 ettől eltér mivel akárhogy tekergettük a potikat, bármelyiket, bármerre, sohasem sikerült rossz hangot előállítanunk és szerintem ez a V-3 legnagyobb érdeme.

 

Tökéletes folytonosság van a három csatorna Gain fokozatai között, nincsenek hézagok vagy hiányzó hang karakterek. Ugyanolyan könnyű vele megszólaltatni egy csilingelő tiszta hangot mint egy lágy jazzes hangszínt, és ugyanolyan jól szól vele egy meleg nyúlós bluesos hang mint egy szélsőséges metálos beállítás. Közös erővel sem sikerült semmi negatívat találnunk a V-3-ban sem a szolgáltatások , sem a kivitelezés, sem pedig a rendelkezésre álló hangzások minősége vagy sokszínűsége terén.