zenesz_logo.png



A ZENÉSZ megújult oldala jelenleg teszt üzemmódban működik.
Technika
Reinhold Bogner nevét lehet, hogy kevesen ismerik még Magyarországon.

Bogner Überschall 600x500 .jpg

1989-ben költözött Németországból Los Angelesbe és hamarosan olyan gitárosoknak dolgozhatott, mint Steve Stevens, Dan Huff, Allan Holdsworth, Mike Landau, Steve Vai és Eddie Van Halen.

 

Habár sokféle erősítőt épít a néhány wattos kis combótól a különböző fej-láda összeállításokig, egy dolog mindben közös: csak a légierő technikai elvárásainak megfelelő alkatrészek kerülhetnek felhasználásra, annak megfelelő gyártási eljárásokkal együtt. Így aztán nem csoda, ha Reinhold Bogner erősítőit minden kategóriában a legfelsőbb osztályba sorolják.

 

Ezek közül az Überschall (a név azt jelenti szuperszónikus) az, amelyiket kifejezetten zúzós műfajokhoz tervezett. Bármihez ér azt azonnal csernobilizálja. Hat darab 12AX7 előfokcső hajtja meg az ipari alkalmazásokhoz tervezett négy darab E34L végfokcsövet. A tiszta csatorna bár elég ártatlannak tűnik, minél jobban küldöd neki, annál szélesebben mosolyog rád hogy láthasd a méregfogait. És ez még semmi az öt megatonnás szuperagresszív high-gain csatornához képest.

 

 

demo3settings.jpg

 

 

Azt hiszitek hallottatok már MÉLYET ezelőtt? El vagytok tévedve, mert az Überschall a bordáitokat is összetöri. Ha van valami őrült effekted, egy cső meghajtású, szabályozható jelszintű effekthurok áll rendelkezésedre, amit akárcsak a csatornaváltást lábkapcsolóval aktiválhatsz, így alaphelyzetben nem kell a pedálok zaját átküldeni az erősítőn. Mivel többnyire zúzós zenéket hangosítok, volt már alkalmam sokféle Dual Rectifiert, 5150-et, Randallt és egyebeket hallani, de egyik sem versenyezhet az Überschall durvaságával.

 

Eközben azonban a hangja még a legmagasabb Gain állásnál sem esik szét. A hangok mindig teljes valójukban jelen vannak. Lehetetlen rosszul hangosítani, vagy akár szándékosan a többi hangszer hangja mögé rejteni. Számomra a sok közül az egyik legmegdöbbentőbb élmény az volt, ahogy ezen az erősítőn a Presence szabályzás működik. Eddig ez minden más erősítőn csak annyit jelentett, hogy ha felcsavarom élesebb lesz a hang, az Überschall azonban más. Ha feltekerem a Presence gombot a hangszert teljes egészében közelebb hozza, szinte kijön az erősítőből, bele az ember képébe, legyalul és a földbe döngöl.

 

Bogner back 600x300.jpg

 

Megpróbálhattok elrejtőzni az Überschall elől, de meg fog találni benneteket álmotokban, ebben az életben vagy a következőben és csodálkozni fogtok, hogy hogyan próbálhatott bárki is hét húroson vagy bármilyen lehangolt hangszeren az Überschall nélkül játszani, mert a Béke az Anarchián át jön el. ( - )