zenesz_logo.png



A ZENÉSZ megújult oldala jelenleg teszt üzemmódban működik.
fejlec_graf_zenesz.svg
Technika
Az amerikai Guitar Player Magazine a következőt írta a gitárról tesztjében......

 

 

CT6M_1.jpg

 

 

 „A hangszerész művészet legmagasabb szintjének képviselőjeként, nagyszerű játszhatóságot és hangszíneket kínálva a CT6M egy határozott bizonyítéka annak, hogy a Carvin valóban megérdemel egy helyet a világ legelismertebb gitárkészítői között.”

 

A nyak és a test a legjobb minőségű kézzel válogatott hondurasi mahagóniból készült, a tető pedig AA-AAA osztályú gyönyörű mintázatú juharból. A nyak egy darabból van, de ennél a modellnél számtalan opció áll rendelkezésre a nyak konstrukcióját illetően is. Habár a mahagóni önmagában is elég szilárd és nagyszerű hosszan csengő hangjai vannak, a CT6M-nél a nyakban a kétirányú merevítő pálca mellé még grafit merevítést is alkalmaztak, ettől nem csak a lecsengés és a hangok artikulációja lett minden elképzelhetőnél jobb, hanem így lehetőség van egy szuperkényelmes karcsú nyakprofil kialakítására is a nyak elgyengítése nélkül. Ennek a sorozatnak az ében fogólap a jellemzője, persze aki rózsafát szeretne, azt is megkaphatja.

 

CT6M_2.jpg

 

A menzúra 25 collos, félúton a Fender és Gibson között. A 22 bundos fogólapban szivárványszínű pontok jelölik a pozíciókat a fogólap felső élén is. A makulátlan bundozás színvonalára jellemző, hogy a fogólap felszínének megmunkálása 0,02 mm pontossággal történik, ami garantálja, hogy a nyak egész hosszában a lehető legkényelmesebb húrnyomást lehessen beállítani zörgő vagy nem pontosan intonált hangok nélkül. A nyakat ragasztással rögzítik a testhez é ez az illesztés, valamint a test alsó kivágása is olyan kialakítású, hogy a legfelső hangok is könnyedén elérhetőek legyenek. Habár a test anyaga olyan szép, hogy hosszú időt eltölthet azzal az ember, hogy a fényben táncoló mintázatai nézeget, fő funkciója mégis az, hogy a hangszer gazdag, telten zengő hangja létrejöhessen, amihez a szépen domborított juhar tető még ragyogó magasakat ad.

 

Felszereltség terén is nagy választék áll rendelkezésre. A CT6M Tune-O-Matic rendszerű fix húrlábas modell, ahol a húrokat a testen átfűzik, de a CT6T Wilkinson, a CT6C pedig Floyd Rose tremolóval van felszerelve. A hangolást amerikai gyártmányú záras Sperzel kulcsokkal végezhetjük el. Szintén a hangolás stabilitását segíti, hogy a felső húrtartó nyereg grafit és teflon tartalmű anyagból készül, ezért a húrok nem tapadnak meg benne

 

CT6M_5.jpg

 

Carvinék az elektronika terén is komoly fejlesztéseket végeztek. A rendelkezésre álló közel egy tucat különböző hangszedő közül ebbe a gitárba a H22 jelű Allan Holdsworth modell került. Ezekben Alnico 5 mágnesek vannak, ami garantálja a gazdag felharmonikusokat és telt meleg hangképet. A Carvin hangszedőkben a szokásos 12 helyett 22 egyenként állítható mágneses pólust alkalmaznak, ezzel biztosítva, hogy a nyújtott hangok nem halkulnak el. Az általában jellemző gondos kidolgozást találjuk még a potik üregében is, amit belülről réz fóliával vontak be, ezzel biztosítva a megfelelő árnyékolást a hangszedő váltó kapcsolónak valamint a hangerő és hangszín potinak, amely egyben a hangszedők felezését végző kapcsoló is.

 

Nagyon hasznos továbbá, hogy a hangszedők magassága kettő helyett három csavarral szabályozható, így mivel tetszés szerint dönthetőek is további lehetőséget kínál egyéni hangszínek létrehozására. A nyakpickup annak ellenére, hogy szép kerek, telt hangja van, mégis olyan részletes és konkrét, hogy sok húrlábpickupot is megszégyenít. A lábnál lévő hangszedő hangja pedig úgy vág, mint a gyémánt, de mégsem vékony. Hihetetlen dinamikával indulnak a hangok, mint amikor egyszerre üti meg valaki a pergőt és az állótamot. Ha lefelezzük a hangszedőket még a jelszint sem csökken jelentősen, viszont a hangkép a tömör harapós humbucker hangról egy ultrakarcos ragyogó Stratós hangra vált. ( - )

 

Nem tudok olyan műfajt mondani, ahol ez a hangszer ne tudna tökéletesen teljesíteni a puha jazzes hangtól a legvadabb zúzásig. Én például kipróbáltam A-ra lehangolva és a legsúlyosabb horror hangokat ugyanolyan könnyű volt előállítani, mint normál hangolásban egy zsíros blues szólót.