ZenészmagazinAntonio Sanchez and Migration Band koncert az A38-on

Zenészmagazin | 2018. December 15., Szombat 12:00

Aki látta a Birdman című zseniális Iñárritu filmet, vagy netán ott volt Pat Metheny 2017. novemberi budapesti koncertjét, annak nem nagyon kell bemutatni Antionio Sanchez dobjátékát.

 

pm3115_700x.jpg

 

Antonio Sanchez, Pat Metheny és  Linda May Han Oh - Fotó: Sós Gábor

  

 

 

Antonio Sanchez sztorija igazi jazz-tündérmese. A mexikói születésű Sánchez a zene révén került az Egyesült Államokba: a zongorán és dobon egyaránt játszó fiatalember tehetségének köszönhetően hamar a Berklee-re került, ahol óriási hatással volt rá a panamai születésű zongorista-aktivista, Danilo Pérez. Ő ajánlotta be Paquito D'Riverához, és ismertette össze Pat Methenyvel. Ez utóbbit teljesen lenyűgözte Sánchez személyisége és játéka, így ő került Paul Wertico helyére az újjáalakult Pat Metheny Groupba. A 2002-es Speaking of Now-val rögvest Grammyt is nyert, és innentől nem volt megállás. A fúziós sztárok kézről kézre adták Sanchezt: szerepelt Michael Brecker, Gary Burton, Chick Corea lemezein, akiknek zöme aztán viszonozta is a szívességet, és közreműködtek Sanchez debütalbumán. Chris Potter, Chick Corea, Metheny egészítette ki a Migration alaptriót, és a lemez a 2007-es év egyik legsikeresebb bemutatkozó albuma lett.

 

 

pm3137_700x.jpg

 

Fotó: Sós Gábor

 

 

A fáradhatatlan Sanchez figyelme azóta megoszlik a Pat Metheny Group, saját, főleg a Migration zenekarra épülő projektjei, a közreműködések (főleg a Cam Jazz kiadó zenészeinek lemezein) és a filmzene-írás között. Hétköznapi halandó számára ezek közül egy is elég lenne a teljes élethez, de a munkamániás, fantasztikus teherbírású Sánchez valóssággal lubickol a projektekben.

 

Így ért karrierje csúcspontjára 2014-ben, amikor Alejandro González Iñárritu felkérésére elkészítette a Birdman filmzenéjét. A filmet Sanchez 16 hosszabb-rövidebb dob-etűdje kísérte, az érzelmeket, indulatokat, történéseket úgy festette alá, kommentálta dobon, amire csak a legnagyobb művészek képesek. A nem mindennapi, tulajdonképpen szóló dobra épülő, különleges hangulatú és a filmhez, Michael Keaton borderline-játékához nagyszerűen illeszkedő soundtrack Grammyt hozott Sancheznek, illetve kisebb botrányt okozott, amikor a Filmakadémia lehúzta az Oscar-jelöltek listájáról a filmzenét, arra hivatkozva, hogy túl sok klasszikus darabrészlet szerepel benne.

 

 

MIGRATION_wThana_web_crop_700x.jpg

 

 

A tavalyi Bad Hombre súlyosabb, kísérletezőbb, elektronikusabb album lett (ez is Grammy-jelölést kapott), közben Sanchez elkészítette az Elmore Leonard-regényből készült Szóljatok a köpcösnek! sorozat zenéjét is, de aztán figyelme rögtön az új Migration-lemez felé fordult. A mexikói származását sosem feledő, és a Trump-adminisztráció közönyén felháborodó Sanchez egy újabb nagyszerű albummal, az idén novemberben megjelenő Lines in the Sandsszel bizonyítja, hogy a dzsesszdobolás igenis lehet társadalmilag elkötelezett dolog. Parádés tagsággal, ezúttal a nagyszerű Thana Alexa énekesnővel kiegészülve immár nem csak a virtuóz improvizáció, a kiszámolhatatlan ütemkomplexumok, hanem igazi, mélyen felkavaró dalok szerepelnek, újfajta líraiságot adva Sanchez zenéjének.

 

 

 

 

 

A kortárs dzsessz egyik legizgalmasabb, egyszerre páratlanul virtuóz és társadalmilag mélyen elkötelezett muzsikusa, Antonio Sanchez és a Migration Band január 13-án koncertezik az A38 Hajón.

 

Forrás: A38 Hajó

Share |
top

A hozzászóláshoz kérjük jelentkezzen be, ha még nem regisztrált a regisztráció linken megteheti!

E-mail

Jelszó

Regisztráció | Elfelejtett jelszó

bottom
Impresszum
Betöltés: 0.127561 másodperc.