zenesz_logo.png



Klasszikus eset: három zenész különböző session munkák és együtt zenélések kapcsán elhatározza, hogy bekeményít. Ráadásul, hogy mindezt trióban, aminek ugye meg van a varázsa, az elementáris ereje, a nyersessége.

Megjelent első lemezük, amit Amerikában kevert a Grammy-díjas Tom Weir. A Havas Miki, Szekér Ádám és Dési Tamás alkotta Irie Rocktrió lendületet vett.

 

 

A kezdeti időszak érdekel elsőként, arra az időszakra gondolok, amikor az első próbák zajlottak és az összehangolódás. Voltak súrlódások köztetek a nagyon más zenei irányzatok miatt?

 

Az összehangolódás adott volt, hiszen már nagyon régóta zenélünk együtt és mivel mindhárman az Irie Mafiában játszunk, volt alkalmunk mind emberileg, mind zeneileg alaposan megismerni és megszeretni egymást.

 

 

Mikor tudatosult, hogy a trió nem egy hobbizenekar már?

 

Az egész teljesen tét nélkül indult, mint minden zenekar. Voltak saját számaink, ötleteink, amelyeket eddig nem tudtunk megvalósítani, elővettük őket a fiókból és kitaláltuk, hogy megcsináljuk. Az már kiderült, hogy bár mindhárman rengeteg féle stílusban mozogtunk korábban session zenészként, azért a legmeghatározóbb stílus mindhármunk számára a rock. Így adott volt, hogy akkor az új formáció legyen egy rocktrió.

 

R002-022.JPG

 

A CLS hogyan jött a képbe és hogyan sikerült ilyen gyorsan megállapodni?

 

Az egész úgy kezdődött, hogy a már meglévő pár számunkból készítettünk egy demót. Bérczes Ádámot régóta ismerte a basszusgitáros- énekesünk, Havas Miki, anno együtt fociztak a gimiben. Szóval adott volt, hogy akkor, ha már van egy klassz kiadója is, a CLS, akkor mutassuk meg először neki. Szerencsére tetszett neki az anyag és igent mondott rá, aminek nagyon örültünk és így másnak már nem is kellett megmutatnunk.
 

 

Viszonylag ritka, hogy egy trió zenekarban gyakorlatilag két front ember van. Tudatos volt ez nálatok, vagy így alakult?

 

Abszolút nem volt tudatos, nagyon egyszerű oka van:  a számok többségét vagy Szekér Ádám a gitáros-énekesünk vagy Havas Miklós írták és többnyire mindenki szereti a saját dalát előadni. Próbálunk felnőni a feladathoz, hiszen előre lépni a frontvonalba szokatlan és néha sokkal nehezebb, mint egy előadót kísérni. De az eddigi koncertjeink alapján úgy érezzük, hogy egyre jobban kezdünk belejönni.
 

R001-035.JPG

 

Beszéljünk a lemezről, ami páratlanul szól. Ha jól tudom egyszerre vettétek fel a hangszereket...

 

Köszönjük, mi is nagyon szeretjük ezt a lemezt. Nemcsak azért mert az első, hanem mert sikerült elérnünk azt a hangzást, amit szerettünk volna. Ebben nagy segítségünkre volt  Scheer Viktor "Max" , akinek vezetésével a felvételeket készítettük a Pannonia Stúdióban, valamint a Grammy-díjas Tom Weir, aki az albumot, néhány dal kivételével keverte és masterelte Los Angeles-ben, a  Studio City Sound-ban. A számokat valóban egyszerre vettük fel, ráadásul egy nagy térben, melyben több room mikrofon(térmikrofon) is el volt helyezve, hogy minél élőbb legyen a hangzás. Nagyon fontos volt, hogy azt a hangzást rögzítsük, ahogy a zenekar szól. Így gyakorlatilag minden mindenbe beleszólt és bár sávonként is megvolt az anyag, utólag cserére nem volt lehetőség. Minden számból született egy legjobb verziót, amelyet elejétől a végéig használtunk, minimális editálással. Ezekre az alapokra kerültek fel az énekek és egy két gitárszóló, esetleg ritmusgitár.
 

 

Említsük a hangzás vonatkozásában a hangszereket is: miket használtok, van-e valami speciális, amivel ötletet adhattok azoknak, akik még keresik a saját hangjukat?

 

Hangszerek tekintetében nincs nagy megfejtés, például a gitárhangzás tekintetében az egész lemezen egy

régi Fender strató hallható, de a humbucker pickupok és a régi marshall superbass fej miatt lett ilyen vastag. Valamint Ádám használt még egy ritka Ibanez double sound fuzz wah is, ami szintén hozzájárult ehhez. A basszusgitárosunk, Havas Miki  egy régi 1978-as Fender Jazz Bass-t használt az egész lemezen, Ampeg 810 ládát és Ampeg Svt 4pro fejet, Big Muff torzítót, néhány dalban SansAmp-et. A dobosunk Dési Tomi egy custom Keller dobot használt, 24-es lábdobbal.
 

R002-007.JPG

 

Hogyan kerültetek kapcsolatba Tom Weir-rel?

 

Tom Weir-rel teljesen véletlenül kerültünk kapcsolatba. Éppen Erdélyben turnéztunk és poénból írtunk annak a stúdiónak, ahol a Metallica legutolsó lemeze a Death Magnetic készült, hogy mennyiért kevernék meg az albumot.  Véletlenül elírtunk valamit és így ment az email Tom Weir stúdiójába, a Studio City Soundba. Nagyon megtetszett neki a zenénk és végül egy jelképes összegért elvállalt minket.
 

 

Hogyan zajlott a közös munka?

 

Személyesen sajnos nem tudtunk találkozni, hiszen mi Budapesten voltunk ő pedig LA-ben. De szerencsére az internet segítségével sikerült áthidalnunk a távolságot. Főleg telefonon, email-ben kommunikáltunk, a Pro Tools session-öket fájlküldő segítségével küldtük ki neki. Mivel határidő nem volt és nem is beszéltünk meg semmilyen konkrét időpontot, csak izgultunk és vártunk türelmesen. Aztán egyszer csak megkaptuk a Dance with the Damned megkeverve és megnyugodtunk, mert nagyon állatul szólt.

 

 

Gondolkodtok-e a nemzetközi megjelenésben, külföldi koncertekben?

 

Természetesen, abszolút nyitottak vagyunk rá, Tom-mal is tárgyalásban vagyunk egy esetleges amerikai megjelenésről.

 

Irie Rocktrio - Kickout_cover_kicsi.jpg

 

Hol lehet látni benneteket rendszeresen, mik az idei tervek?

 

Tervezünk egy tavaszi-nyári lemezbemutató turnét, szeretnénk ott lenni az összes fontosabb hazai fesztiválon és klubban.

 

Ne